imago.jpg

Meer gasten in de rustige periode

Er verandert veel in de horeca. Héél veel! Breuker Horeca Advies heeft diverse concepten ontwikkeld, die uitgaan van de beleving van onze gast. Wat is de trent, welke kant gaan we op met de horeca? Men wil beslist nog graag uit eten gaan, maar niet te veel betalen, wel bijzonder en lekker eten. Er is zeker ruimte voor horeca-innovatie. Het juiste moment is er volgens ons nu. Alle ingrediënten worden duurder, vlees en vis zijn nagenoeg onbetaalbaar. Om nog maar te zwijgen over de personeels- energiekosten. De enige manier om de kosten te verdisconteren is het aantal gasten te laten groeien en niet de prijzen. Hoe hiermee te “handelen”, hoe houden we ons restaurant aantrekkelijk voor onze gast? Wij informeren u graag over de kansen en mogelijkheden. Een kopje koffie doen? info@breuker-horeca-advies.nl

 

fotodehallen.jpg

Horecaconcepten

Succes in de horeca staat of valt met het kiezen van de juiste (bedrijfs)formule. Een (bedrijfs)formule noemen we ook wel een horecaconcept. Deze formule of dit concept geeft de visie van jou als ondernemer weer en moet passen bij de uitstraling en locatie van jouw pand of terrein.

In de horecabranche is het belangrijk dat de onderneming zich weet te onderscheiden van de concurrenten. De gast van tegenwoordig is kritisch, zelfbewust en goed op de hoogte. De aanbieders in de overvolle horecamarkt willen allemaal zo goed mogelijk voor de dag komen, zich profileren en vooral gasten aan zich binden. Iedere horecagelegenheid (klein & groot) moet altijd bekeken worden als één concept. Uiteindelijk bepalen de details het succes van het bedrijf.

Door een sterk concept toe te passen, waarin alle onderdelen verwerkt zijn die de verwachting van de gasten overtreffen, lukt het je beter je te onderscheiden van de concurrenten.  

Als startende ondernemer of als je plannen hebt om een onderneming uit te breiden is een concept dus cruciaal: het concept is een allesomvattend plan waarin de totale belevingswereld van de gasten tot haar recht komt. Of het nu gaat om communicatie, exploitatie, menukaart of het personeel: alles moet met elkaar in balans zijn om een duidelijk concept te voeren. Alle onderdelen van de organisatie moeten hetzelfde verhaal vertellen.