Het winstgevende menu
Een winstgevend menu begint bij inzicht. Wij ontwerpen menusuggesties die perfect aansluiten bij het restaurant én zijn gasten. Hiervoor analyseren wij de doelgroep, de bediening, het niveau van het keukenteam en eventuele knelpunten in de dagelijkse operatie. Dit werkt als een snelle maar grondige scan van zowel het concept als de mensen die het mogelijk maken. Soms ontstaat de behoefte vanuit een actueel probleem, soms vanuit de wens naar vernieuwing, inspiratie of hogere marges op specifieke menugroepen.
Na het analyseren van de verkoopgegevens per menusectie (ontbijt, lunch, snacks, borrel, diner) starten wij met het ontwerp. We integreren relevante trends en houden rekening met het seizoen waarin het menu wordt gebruikt. Hoewel aantrekkelijke gerechten overal online te vinden zijn, begint een écht goed menu bij de back-office: processen, efficiëntie en rendement. Past het gerecht in de keukenflow? Hoeveel arbeid kost het? Levert het voldoende marge op? Vervolgens richten we ons op niche doelgroepen die bijzondere wensen hebben of verrast willen worden. Deze groep hoort óók vertegenwoordigd te zijn – en dat hoeft zeker niet alleen in het hogere segment.